Personaliseren / PURL campagne
IGJV_ST_1.jpg

 

 

Wat is een PURL?

Een PURL is een Persoonlijke URL: een uniek webadres dat o.a. gebruikt wordt ter ondersteuning van gepersonaliseerde DM campagnes. Speciaal voor elke geadresseerde van een direct mail wordt apart een PURL gegenereerd. Deze PURL bevat letterlijk de naam van de geadresseerde in de URL.

 


Hoe werkt online personaliseren met een PURL?

Bijvoorbeeld: u wilt een kaartencampagne ondersteunen met een PURL. Doel van deze kaartencampagne is personen online krijgen om zich te laten aanmelden voor een Fashion & Accessoires Beurs. De PURL die op de kaart geprint kan worden, zou kunnen zijn: laatjeversieren.nl/tessa.vander.laan

Als Tessa online gaat en de PURL bezoekt, dan komt zij op haar gepersonaliseerde website. Aangezien deze website uniek voor Tessa is, kan er ook overige informatie - die alleen voor Tessa van belang is – op haar website verschijnen. Denk hierbij aan een aanmeldformulier dat al voorzien is van Tessa’s persoonlijke gegevens. Het enige wat Tessa dan nog dient te doen, is de knop ‘aanmelden’ aan te klikken. Haar persoonlijke gegevens staan immers al vooraf ingevuld op haar persoonlijke website.

Naast het vermelden van gepersonaliseerde gegevens kan er ook voor gekozen worden om de vormgeving van de PURL op Tessa af te stemmen. Aangezien Tessa een vrouw is, kan de PURL dusdanig geprogrammeerd worden dat zij foto’s van accessoires voor vrouwen ziet.

 


Waar kan een PURL allemaal voor ingezet worden?

Er zijn vele mogelijkheden om een PURL in te zetten. Voor advies over een PURL campagne op maat, adviseren wij u graag. Onderstaand enkele toepassingen:
1.
2.
3.
4.
5.
Beursuitnodiging
Open dag
Jubileum uitnodiging
Productintroductie
Campagne m.b.t. leadgeneratie

 

Welke invloed heeft een PURL 
op de respons?

Het is bewezen dat een Persoonlijke URL een bijna onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefent op de ontvanger. Juist omdat de ontvanger – in dit geval Tessa - door inzet van een PURL persoonlijk aangesproken wordt. Stel, Tessa had een foto gezien van herenkleding in plaats van de nieuwste accessoires voor vrouwen, dan had dit Tessa minder aangesproken.

Als specialist voorziet Directmailing.nl ook in de productie van gepersonaliseerde direct mail campagnes. Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Lees dan meer op Cross Media. U kunt zich uiteraard ook direct telefonisch laten adviseren via telefoonnummer +31 (0)23 – 516 55 91.



 
 
PURL campagne
 
 
 
 
  
 
Wilt u deze DM meetbaar maken?: 
* verplichte velden

Zoekt u als bureau, brand manager, marketeer of vormgever ondersteuning m.b.t. personalisatie?

Klik hier voor onze werkwijze en laat u adviseren over cross media personalisatie.
Ons gehele aanbod
snel doorbladeren?
Bekijk hier de creatieve
direct mail voorbeelden.

Gewerkt voor: