Personaliseren / Beeldpersonalisatie
Beeldpersonalisatie_ST_1.jpg

 

 

 

Wat is beeldpersonalisatie?

Beeldpersonalisatie is een unieke toepassing voor gepersonaliseerd printen. Waar bij traditioneel gepersonaliseerd printen vaak alleen gedacht wordt aan inprinten van naam, adres en woonplaats, gaat beeldpersonalisatie veel verder. Zoals de titel aangeeft, wordt bij het printen daadwerkelijk het beeld (een afbeelding) gepersonaliseerd.

 


Hoe werkt beeldpersonalisatie?

Bijvoorbeeld: u wilt een kaartencampagne voorzien van beeldpersonalisatie. Doel van deze kaartencampagne is personen uitnodigen voor de Autobeurs. Om te zorgen dat deze kaart opvalt, kunt u kiezen om een foto te personaliseren met de naam van de ontvanger.

Stel, u beschikt over een database met gegevens waarin staat welk merk auto de ontvanger momenteel rijdt. Dan kunt u nog meer beeld personaliseren dan alleen de naam van de ontvanger. Denk hierbij aan het personaliseren van verschillende beelden per ontvanger. Als voorbeeld zijn onderstaand twee kaarten uitgewerkt waarin de 2 beeldpersonalisaties in beeld zijn gebracht. Eén kaart voor een persoon, genaamd ‘Erik Heemskerk - een BMW 3 Serie rijder’. Eén kaart voor ‘Tessa van der Laan - een Ford KA rijder’. Voor beide personen geldt dat beeldpersonalisatie per persoon uniek is toegepast. Dit is uniek toegepast door het tonen van het nieuwe type BMW op de kaart van Erik en het nieuwe type Ford Ka op de kaart van Tessa. Juist door deze personen op hun persoonlijke voorkeur (in beeld) ‘aan te spreken’ zorgt u voor een veel hogere respons op de campagne. Dit in tegenstelling tot een algemene kaart voor de Autobeurs, met één foto voor de gehele doelgroep. Een foto van de nieuwste BMW spreekt Erik immers veel meer aan dan een foto van een ander type auto.

 


Waar kan beeldpersonalisatie allemaal voor ingezet worden?

Er zijn vele mogelijkheden om beeldpersonalisatie in te zetten. Voor advies over een campagne met beeldpersonalisatie op maat, adviseren wij u graag. Onderstaand enkele toepassingen:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Beursuitnodiging
Gepersonaliseerde brochure
Open dag
Jubileum uitnodiging
Productintroductie
Campagne m.b.t. leadgeneratie
Geprinte nieuwsbrief
Gepersonaliseerde verpakking
Informatiemappen
Cursusmateriaal
Kerstkaarten
(Ansicht)kaarten campagne
Gepersonaliseerde enveloppen
Google maps kaarten
Presentatiemateriaal 

Ook binnen relatiemarketing is beeldpersonalisatie een krachtig middel om een uniek relatiegeschenk aan te bieden. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
1.
2.
3.
4.
Gepersonaliseerde wijnkistjes
Gepersonaliseerde kalenders
Gepersonaliseerde (cadeau)verpakking
Gepersonaliseerde verjaardags- of kerstkaart

 

Welke invloed heeft beeldpersonalisatie op de respons?

Het is bewezen dat inzet van beeldpersonalisatie een bijna onweerstaanbare aantrekkingskracht uitoefent op de ontvanger. Juist omdat door inzet van een uniek beeld de doelgroep persoonlijk wordt aangesproken. Deze aantrekkingskracht vertaalt zich weer naar een veel hogere respons dan wanneer beeldpersonalisatie niet ingezet wordt.

Naast beeldpersonalisatie voorziet Directmailing.nl ook in de productie van compleet gepersonaliseerde direct mail campagnes. Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Lees dan meer op Cross Media. U kunt zich uiteraard ook direct telefonisch laten adviseren via telefoonnummer +31 (0)23 – 516 55 91.

 
 
Beeldpersonalisatie
 
 
 
 
  
 
Wilt u deze DM meetbaar maken?: 
* verplichte velden

Zoekt u als bureau, brand manager, marketeer of vormgever ondersteuning m.b.t. personalisatie?

Klik hier voor onze werkwijze en laat u adviseren over cross media personalisatie.
Ons gehele aanbod
snel doorbladeren?
Bekijk hier de creatieve
direct mail voorbeelden.

Gewerkt voor: